Dlaczego gamifikacja w biznesie może przynieść realną wartość dla przedsiębiorstwa?
Od kilkunastu lat rynek pracy zmaga się ze sporym brakiem motywacji u swoich pracowników. Dawne motywatory przestają działać, a zadania jakie dostają podwładni po prostu ich nudzą. Osoby na wysokim szczeblu głowią się i troją, co w takiej sytuacji zrobić. Odpowiedzią na to może być gamifikacja w biznesie! W jaki sposób ona działa, w jak sposób ją wdrożyć i dlaczego może to być przewaga na tle konkurencji.
Gamifikacja w biznesie coraz bardziej popularna!
Od wielu lat widać tendencje rosnącą, jeśli mówimy o zainteresowaniu i implementacji systemów i rozwiązań motywacyjnych w organizacjach. Jednym z nich jest właśnie gamifikacja w biznesie, której zadaniem jest wprowadzenie mechanizmów z gier do codziennych czynności nie związanych z grami. Można to w ciekawy sposób wykorzystać podczas pracy, bo ciekawe i interesujące schematy czy rozwiązania przenosimy do zadań monotonnych czy trudnych. Dzięki temu wykonywanie ich jest nie tylko prostsze, ale też ciekawsze dla pracownika. Gamifikacja w biznesie może to znacząco zmotywować ich do wykonywania pracy, co przeniesie korzyści dla samego pracodawcy. Idealnymi przykładami takiej gamifikacji mogą być rankingi, szkolenia czy zwiększanie kompetencji za pomocą poziomów czy wyzwań.
A jak implementować takie rozwiązania?
Same mechanizmy nie są trudne do zaimplementowania, jednak trzeba to zrobić z głową. Nieodpowiednio wdrożone mogą nie tyle pomóc organizacji, a nawet zdemotywować pracowników. Trzeba zbadać, jakie mechanizmy będą działać dla konkretnej grupy osób. Gamifikacja w biznesie jest jednak tego warta, bo pracownicy będą bardziej wydajniejsi i sprawniejsi w zadaniach które wykonują.